.post img {max-width:100% !important}

czwartek, 29 stycznia 2015

Słownik wyrazów obcych cz. 1


To my!

I pomimo walentynkowych zdjęć, wpis nie będzie w temacie. Będzie o tym co bardzo chcę zapisać i zmierzam dodawać takie wpisy co i rusz. Otóż syn nam się rozgadał. Nieco. Wiadomo mama, tata, baba, dado (dziadzio). Jednakże pragnę zapamiętać chociaż CZĘŚĆ ze słów jakie tworzy, sam osobiście, a jakie niekiedy są podobne zupełnie do niczego. Odgłosy naturalnie zwierząt prawie wszystkie powtórzy, słowa też, tylko z tymi słowami czasem śmiesznie bywa. Hitem nad hitami i to zostanie jako łatka do Ksawcia przyczepiona, jest słowo DUDU. Oznacza ono „ptak”. Skąd mu się to wzięło? Nie wiem :) a oto kilka innych:

Gaga – uwaga
Gongon – ogon
Bep – smerf
Babda – samolot, helikopter, koparka
Don – piłka
Koko – okulary, oko, ucho (?)
Ka – kask
Papu – parówki
Ba – ryba
Am Am – krokodyl
Lalalala – Ola
Dzi – dźwig
Gu – żółw
Da, da, da… - raz, dwa, trzy – oznacza również „chcę mleko”
Kiki – sok, rękawiczki, szyszki
Kaka – kawa, kaszka
Bu – buty
Dzing Dzing – dziewczynka
Pampin – pani
Pampam – panda
Prum prum – piciu
Pin pin – spinka
Ku – klucz
Papty – makaron
Gogo - groszki

Na razie więcej nie pamiętam :) oczywiście te słowa co oznaczają po polsku różne inne rzeczy trzeba sobie dopasować do kontekstu. Zdarza się, że słysząc jakieś słowo od mego syna kompletnie nie wiem o co chodzi i wymieniam wszystko o co potencjalnie mogłoby mu się rozchodzić i wraz czasami nie trafiam w sedno. Wtedy w sytuacji wielkiego nerwu należy szybko odwrócić jego uwagę i zacząć go zagadywać lub dać coś z czego się ucieszy.

To są akurat rzeczy arcyważne i superfajne – jak dla nas. Niestety w parze z tym czasem, czyli wieku około 2 lat, zaczyna się……….

Kurtyna!!!!!!

Bunt.

To już nie jest fajny temat i z tym już jest dosyć ciężko. Ostatnio na każdą prośbę słyszę NIE. Po czym albo po słowie tym dzieje się co chciałabym, żeby się działo, albo zostaje ono rzucone i konsekwentnie syn robi sobie z mojej/naszej prośby nic. Oczywiście wtedy ma minę aniołka, a w oczach diabliki. Po kim on taki Szogun? Matka spokojna, ojciec spokojny… ja nie wiem ;) cierpliwości jakby można było kupić na kg to ja bym wzięła na dzień dobry ze 100 kg. A nóż się przyda… Bo jak tu rozmawiać z nim, jak on UDAJE, że nie słyszy. A przecież ja matka młoda i ambitna, chciałabym tak książkowo i zgodnie z ZASADAMI dziecko chować, żeby mówić spokojnie, tłumaczyć i wałkować. I pewnie kiedyś zrozumie… albo i nie. Przecież ten człowiek to taka biała kartka i teraz przed nami stoi zadanie, aby umiejętnie tą kartkę zapisać, wpoić co trza i ukierunkować go na właściwe tory. A to, że kiedyś spotka na swej drodze różnych ludzi to właśnie żeby rozsądnie postępował i nawet jak te błędy ma popełniać to do pewnych granic i żeby umiał wnioski wyciągać mądre. Taki mam plan, a jak wyjdzie to ja nie wiem…








4 komentarze:

  1. Nie wpadłabym na połowę co znaczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne zdjęcia już czuję walentynkową aurę;
    fajna pamiątka z tymi słówkami, ja tego nie zrobiłam i cholernie żałuję :(

    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie,
    Chciałabym zaprosić Cię do fajnego fotograficznego MEGA konkursu urodzinowego gdzie do wygrania aż 161 nagród dla dzieciaków i rodziców :) Nagrody są przeróżne, od ubranek, poprzez pościele, kołderki, poduszeczki, zabawki, bajki, gry, ksiązeczki, na różnych gadżetach kończąc :) Zasady są niezwykle proste i w łatwy sposób można zdobyć fajne nagrody :)

    Nie chce nadużywać gościnności i nie będę wklejała tutaj linków. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to serdecznie zapraszam na mój profil, tam znajduje się blog "Babylandia". Banerek jest na pasku bocznym. Klikając w niego traficie na tą fotograficzną zabawę :)

    Od razu chcialabym bardzo przeprosić za tą autopromocję. Wiem, że wiele osób ma czegoś takiego po dziurki w nosie, jeszcze więcej z pewnością uważa to za brak wychowania czy też szacunku. Ja z całą pewnością mam w zamierze jedynie poinformowanie choć grupki ludzi o tej zabawie. Uwielbiamy zdjęcia, dlatego im więcej zgłoszeń tym zdecydowanie weselej :) Wiele osób dziękuję mi za informacje, ponieważ inaczej nie mieliby pojęcia, że coś takiego jest organizowane. Mam nadzieję, że w tym przypadku będzie tak samo :) W razie czego proszę usunąć to zaproszenie... Jeszcze raz przepraszam...

    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że zapisujesz te słowa - szybko zapomina się takie rzeczy! Synek piękny :). Pozdrawiam (i zapraszam "do siebie")

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.